2011-01-17 ? 02:24:07

den tomma känslan av att livet inte är ett liv ger mig en tankeställare .

har ni någonsin fått den där känslan av tomhet .
när man inser att man inte gör något speciellt .
inget speciellt med tiden .
inget speciellt under vardagarna .
inget speciellt under livet , dagarna som går .
Att det bara är samma sak varje dag .
att man inte riktigt tar vara på det man kan göra
medans man faktiskt är kapabel till att göra de ?
varför finns det inte mer spontana människor .
som bara " Hej , ska vi dra till London imorgon?"
något sånt skulle förgylla mitt liv . spontanitet och impulsivitet !
vem skulle inte älska det livet .
livet är för kort för att tas seriöst .
jag tror att människor är för rädda .
jag kan inte göra det där , då sjunker mitt betyg .
jag kan inte prata just nu , jobbet ryker .
skit i betyget . säg upp er från jobbet .
gör det ni vill . ni har bara en chans att göra det .
jobba ska man göra i minst 40 år till .
skolan har vi spenderat 13 år i hittills .
tror inte lite impulsivitet kan orsaka någon större skada .

det finns alltid tid . det handlar bara om att prioritera .
hatar den tomma livsglädjedödar känslan .
de här får inte fortsätta . inte för fem öre .

livet ska uppskattas och människorna i det .
dock inte energitjuvarna .
nu tappar jag den röda tråden . fuck .
men ni förstår min tanke .
gör något med livet . sitt inte bara .
jobba inte bara . plugga inte bara .

tänk att ja kunde tänka något positivt idag .
nä . nu vart de depp igen .
börjar med min spontanitet till veckan ist .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: