2009-12-26 ? 00:14:36

inlägget går oavkortat till min mor

ta aldrig för givet, se dig omkring
& uppskatta dom som älskar dig.
du tänker på mig, nästan alldeles för mycket.
du bryr dig, du uppskattar & tar mig inte för givet.
du är alltid snäll, omtänksam, underbar, städsam
disksam, bryrdigommigsam & bara bäst helt enkelt.
du väljer andras lycka före din egen
& du skulle aldrig ta den sista kakan på fatet.
Du ger mig, du tror på mig & du älskar mig.

men vad kan jag ge tillbaka ?
Jag kan ge dig min lycka jag delar med mig när jag ler
jag kan tro på dig, för jag vet att du klarar av allt.
jag kan älska dig, inte när du vill de utan när du behöver det som mest.
jag kan hjälpa dig med disken, städa & piska mattan om så krävs
( om du ber snällt förstås, för vi ungdomar är ju lite trögfattade ibland )
du är min förebild, min idol & min favorit seriefigur ( om du vore en förstås )
men framförallt är du min mor !
du stöttar, hoppas, tror och ger allt till mig.
Och jag lovar att när du sitter där i din gamla gungstol
( lite halvdreglandes och halvt handikappad )
så ska jag ta hand om dig, som du tagit hand om mig.
med all kärlek & all lycka jag lärt mig att ge
tack vare dig, Tack Mamma !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: